Út Dubrovnik felé

Végül eljött a nap, amikor csendesen együtt járunk Dubrovnik dicső városához.

Ezen az emlékezetes napon reggel 6-kor felkeltünk, egy kenyeret és egy falatot vettünk fel, és kis falutól kezdtünk, mondja anshar.

Omištól Dubrovnikig kétféleképpen érhetsz el. Az első út az egész N8 futóút mentén vezet, amely a tengerpart mentén halad.

Ez az út nagyon szép és festői, de lassú. Csak egy sáv mindkét irányban, szinte teljesen csak egy 50 km / óra sebességre korlátozódik, és gyakran megelőzve tilos.

Út Dubrovnik felé

A második út az N8-as út kikapcsolása Brela környékén, átkelni a hegyvidéken és az A1-es autópályán haladni. Kevésbé festői, de sokkal gyorsabb.

Az autópályán szinte mindenhol a sebesség 130 km / óra és nincsenek forgalmi dugók. Igaz, a nagysebességű A1-es autópálya csak Bosznia határáig jár, és még mindig a festői úton kell haladnia a tenger mentén.

Úgy döntöttünk, hogy lassan, de festői úton haladunk.
Út Dubrovnik felé

Az út a Makarska már ismerős volt és jelentéktelen, és utána ment az ismeretlen és érdekes város Makarska riviéra - Tucepi, Podgora, Igrane, Drvenik.

Majdnem minden közúti parkolóban megálltunk, hogy sétáljunk és megcsodáljuk a csodálatos reggeli tájat.

Éppen ellenkezőleg, a szoroson keresztül láthatjuk Brač szigetét és a hegyek kék sziluettjeit.
Út Dubrovnik felé

És itt van az utolsó város a Makarska Riviéra - a legszebb Gradac.

Ez a festői szépségű öbölben az adminisztratív határ áthalad - a Split-dalmát megye véget ér és a Dubrovacko-Neretvanska megye kezdődik.

Az öböl után az út elindul a tenger felől, és a kontinens belseje felé vezet.

Út Dubrovnik felé

Közvetlenül az út fordulása után Ploče városába mentünk, az Adriai-tenger és a Bachinsky-tavak között.

Nincsenek turisták Pločon - ez egy kikötő és ipari város. Meglepően szép helyen fekszik, de úgy tűnik, a hanyatláson és a depresszióon megy keresztül.

Ploče után az út a Neretva folyó termékeny völgye mentén halad.

Út Dubrovnik felé

Az egész völgyet mezőgazdasági területek foglalják el, és az öntözőcsatornák ásják.

A távolban látható a hegyek - ez Bosznia és Hercegovina.

Horvátországtól Horvátországból Pločétól Dubrovnikig lehetetlen vezetni. Tíz kilométerre a tengerpart Bosznia és Hercegovina, nevezetesen Neum városa.

A bejáratnál és az úton vannak határátlépési pontok. Szükség van egy útlevelet magával - különben nem engedhetik meg.

Út Dubrovnik felé

Szerettem Neum városát. Nagyon szép, bár túlterheltek hatalmas szállodákkal, amelyek elkényeztetik minden szépségét.

A szoroson túl a Peljesac félsziget, Horvátország bormikája. Itt készülnek a Plavac Mali szőlőből származó legjobb horvát vörösborok.

Végül Dubrovnikba mentünk. Ez a híd elindítja a város modern részét, és az óváros és a vár még nem látható. Az Omis egész útja közel 5 órát vett igénybe.

Út Dubrovnik felé

Ha közelít a Dobrovnikhoz Montenegróból, élvezheti a lenyűgöző kilátást a régi városra madártávlatból. De a másik oldalról jöttünk, és csak a kikötőt és az új várost láthattuk.

Dubrovnikban nincs probléma a parkolással. Nem messze a régi várostól van egy hatalmas mélygarázs, és lehetetlen megtalálni - van egy index bármely kereszteződésben. Elhagytuk az autót, és elmentünk az óvárosba.

Az első dolog, ami sztrájkol, amikor közeledik a régi városhoz, a Fort Bokar hatalmas falai.

Út Dubrovnik felé

És jobbra, egy sziklára, a Szent Lőrinc nem elérhető erejét tornyozza.

Maga az óváros egy völgyben helyezkedik el, és nagy erőd falak veszik körül. Ezért kívülről csak a falak láthatók, csak a legmagasabb küszöbök kupolái.

A város felfedezése előtt úgy döntöttünk, hogy reggelizünk. A reggelire remek hely a Nautica étterem, amely közvetlenül az óváros bejárata előtt helyezkedik el.

Teraszáról kiváló kilátás nyílik a Bokar-erődre és a Szent Lőrinc-erődre.

Út Dubrovnik felé

Reggeli után a nyugati bolyhos kapun keresztül nyerünk vissza az óvárosba.

A város kapujában a narancssárga liget csodálta. Általában narancssárga fák mindenütt nőnek Dubrovnikban.

Már az óvárosban vagyunk, a Nagy Onufrievszkij szökőkút közelében.

Út Dubrovnik felé

A szökőkút mellett csodálatos fafaragott szobrocskák kerülnek értékesítésre. Nem támadtunk és vettünk egyet - az egyik a piramis legmagasabb pontján.

By the way, a víz Horvátországban egyáltalán nem vásárolhat. A szökőkutak közül mindegyik vizet ivott, és a minőség nem rosszabb, mint a palackozott vízé.

Miután egy kemény úton egy rövid pihenő után elindultunk Dubrovnik mellett.