Hogyan nyitottuk meg a templomot

1988 év, a nyár. Mi barátunkkal Khokhlova Lilya járunk a parkban az utazók palotájának romjai közelében. A közelben, egy vak kerítés mögött, egy templom csodálatos szépségében, amelyet nem lehet megközelíteni. Egyház az erdőben. Közelebb jöttünk, és a kerítés kerítésébe kezdtünk. Az őrség eljött hozzánk, és rohant elindított minket. Volt valamiféle termelés a templomban. És az erdőben, mert fehérített volt.

Már volt 1989 - a változás éve, a Legfelsőbb Szovjetunió első demokratikus választásainak előkészítése. A kommunista korszak véget ért. Új idők jöttek - remény idők. A Mytishchi kerület a választásokon fut Gorokhov VA igazgatója a nemzeti park "Losiny Ostrov". Tagja voltam a kampány központjának, ahogy ígérte programjában, hogy hozzájáruljon az Angyali ünnepi egyház átadásához Taininskoye hívő faluban. Azt kell mondanom, ő tartotta a szavát. Abban az időben nagyon nehéz volt - a szovjet tisztviselők még mindig erősek voltak, és nehéz helyzetben voltak. A Vallási Ügyek Tanácsa még mindig aktív volt.

Gorokhov találkozót szervezett a Fővárosi Pitirim és segédje Archimandrite Innocent (Prosvirnina) a feje a végrehajtó bizottság Mytishchi Nyikityin és titkára a kerületi pártbizottság Klimov. Irina Banshchikova és én meghívták erre a találkozóra. Az irodában folytatott tárgyalások után mentünk a templomba. És akkor a régóta álló álmom megvalósult: beléptem a templomba. De milyen kár volt látni ilyen pusztulást! A templomban elhagyták eszközök készültek átfedő, hogy gondoskodjon a második emeleten, mindenhol por, törmelék. Álmomban falakon, ikonokon, arany királyi kapukon láttam. Ó, jaj! Volt az önkényesség és az oltár jele is.

Ez a találkozó nem sok. Ateista kormányunk süket volt az uralkodó hirdetéseire. És a látogatása után könnyebb felvenni a küszöböket. De az Archimandrite Innokenty ismerősöm sokat adott nekem. Ez az ember felbecsülhetetlen segítséget nyújtott nekünk. Ő segített nekünk, hogy mindenféle dokumentumot, megismerjék számunkra hasznos emberek kezelésében a Műemlékek és kész volt minden pillanatban, hogy fizet nekünk a drága időt, hogy ő, mert a munkát, volt festve a pillanatban. Az én időm a hívásokra, egytől kettőig volt.

Estem egy nehéz feladat: nem csak azokkal dokumentumok és utazik különböző esetekben, hanem irányítani a munkát, ami néha annyira profi, hogy anélkül, hogy segítséget és tanácsot a szakértők, akik az önkéntesek között, tettem volna egy csomó hibát. Ekkor Mytishchi beépített Nord hőerőmű, és a projekt körül lehetett húsz vállalat, köztük a tégla és cement gyár. És a templom mellé tervezték a levegőztető állomást. Természetesen ez nem volt megengedett. Aktívan részt vettem a környezeti mozgalomban, amelynek célja nem az, hogy lehetővé tegye a levegőztető állomás építését. Akkoriban Gorokhov már környezettudós lett, én pedig a Losiny-szigeten dolgozó asszisztens és a munkahelyettes voltam.

Hirtelen a mi végrehajtó bizottságunk elkezdte nekünk olyan gépeket szállítani, amelyek eltávolítják a szemetet a gyülekezetből. Később megtudtuk ennek a jóindulatnak az okait. Kiderült, hogy volt egy projekt a templom kereskedelmi célokra történő újbóli felépítésére, majd szinte arra, hogy egy hotelet szervezzen. Ezért úgy döntöttek, hogy használják a subbotnikjainkat. Az embereket elkényeztetik, és én, mint mindig nehéz helyzetben, kérdezzem Archimandrite Innokenty apját, hogy jöjjön és támogasson minket, amit a következő szombaton tett. Apa nem egyedül jött, hanem lelki gyermekeivel - Tolsztoj professzorral és Petrovszki professzorral (ha jól emlékszem a nevére). Idősek voltak. A templomban egy moleben szolgált, és beszélgetést tartottak az emberekkel. Természetesen ez felbecsülhetetlen segítség volt, amely után az emberek azt hitték, hogy a templom a miénk lesz.

Ebben az időben Gorokhov és Alexander Krutov helyettesével készítettük az N.I. Ryzhkov, a Szovjetunió Minisztertanácsának elnöke, az északi hőerőműnek. Ryzhkov nagyon elfoglalt ember volt, de megígérte, hogy eljön. Egy szombatra egy környezeti mozgalomból egy fiatalember jön a templomba, és azt mondja, hogy Gorokhov küldte, aki most azért érkezik, hogy Ryzhkovbe jusson az északi hőerőműbe. Vettem velem Lyudmila Mikhailovna-t és Irina Ivanovna-t, velük együtt futottunk a termálerővel. Az őrök mindent lekapcsoltak. De köszönhetően, hogy helyiek vagyunk, képesek voltak a kukoricába járni a körzetbe. Megérkeztünk, mielőtt megérkeztünk. Lilia Khokhlova már ott volt a Yauza társadalom többi tagjával.

Az első Ryzhkov mondta Khokhlova L. - az ipari zónában, a levegőztető állomás és az északi hőerőmű. Ryzhkov nagyon figyelmesen hallgatta, több kérdést tett fel Nikitinre, Gorokhovra és a vele együtt járó tudósokra, és azt mondta, hogy nincsenek levegőztető állomások és ipari zónák. Ezt követően egy rendelettel megerősítette a szavait. Az ökológusok és Gorokhov győzelme volt.

Aztán hívtak nekünk. Nagyon aggódtam, és megkértem Lyudmila Mihailovnát, hogy állítsa le kérésünket. Lyudmila Mikhailovna, tanárként sok éven át dolgozott, nyugodtan és érzékenyen dolgozott. Gorokhov is támogatott minket. Ryzhkov a templom felé fordult, és a Nikitin és Klimov felé fordulva Mytischi kerületünk vezetőinek így szólt: "Látod itt az egyházat? Adja az embereknek. Ez az első olyan egyház, amelyre kérlek. Mi volt az örömünk? Milyen boldog emberek vártak ránk a templomban. Hála Istennek, hogy mindez volt!

A következő héten döntés született, hogy átadja a gyülekezetet a hívőknek. Egy ideje van szombaton, ez volt az első olyan szolgáltatás, és az egyház nem gyógyul - örömükkel és nehézségeket. De ami a legfontosabb - Mytishchi, megnyitotta az első templom után a nehéz időket, és hogy - hála Istennek, aki nem hagyott minket ebben az időben - egy időben a szorongás és az öröm, és aki adott nekünk bizalmat a pozitív eredményt. Anélkül, hogy nehéz lenne legyőzni minden akadályt.

Rövid idő után egy nő hívott, aki egy aláírási csomagot hozott a Vladimir templom megnyitásához Yaroslavl autópályán. Ezt a közösséget nem kellett hívni, mert az emberek nem féltek elismerni, hogy ők voltak hívők. Azok közül, akik subbotnikokhoz mentek, szerveztük a Vlagyimir Egyház közösségét. Ebben a történetben minden más volt. De még itt is voltak nehézségek. De ami a legfontosabb - Alexander Agrikov apát, most Dmitrov püspöke lett a Vladimir templom rektora. Mytischiben való megérkezésével valódi spirituális felbujtást kezdett. Sokat tett a város és a kerület számára.

Hamarosan szeretett apánk hozzánk jött - Vladimir Agrikov arisztokust, aki később a Taininskoye községben az Angyali ünnepi egyház rektora lett.

Kérjük, imádkozzatok a nyugalmát a lelkét Isten szolgája, Archimandrite Innocent, apácák Laurentia, Mary, Catherine, Anna, aki sokat tett, hogy nyissa ki a templomot.

Végül elnézést kérek azért, hogy a történet néhány karakterét megemlítem nevek nélkül, vagy vice versa név szerint, de név nélkül. Sajnos most nem emlékszem pontosan az összes névre.