Vacation in America (1. rész)

Nagyon várom az utazást türelmetlenül. Először is, soha nem pihennünk férjemmel. Természetesen mentünk a helyi bázisokba, egy hétre mentünk a hegyekre, hogy síelni, hétvégén - az országba, vagy a tóhoz barátaikkal. De amikor lehetett menni

együtt az államokban, gondolataim csak erre vonatkoztak. Új kultúrát akarunk belevágni, beszélgetni érdekes emberekkel, javítani angolunkat, és persze látni két unokaöcskét, akiket csak a korábbi fotókban láttunk.

Az út várakozása elég hosszú volt. Néhány hónap telt el azáltal, hogy összegyűjtött minden szükséges dokumentumot vízum megszerzéséhez az Egyesült Államokba. akkor egy hónapig kellett várnia egy interjúra a konzulátusban. Ez volt a legfájdalmasabb szakasz, mert nem ismert, hogy vízumot adnak-e vagy sem. Amikor végre meghallgattuk a konzulról - "A vízumod jóváhagyása", a feszültség lecsillapodott, és a hangulat azonnal bőröndvé vált. Várta a kellemes bajokat, jegyeket, ajándékokat és csomagoló bőröndöket vásárolt.

Az Oroszországból az USA-ba vezető út valószínűleg az egyetlen kellemetlen pillanat az egész út során. Bár én inkább fáradtnak, mint kellemetlennek nevezném, mert annyi szimpatikus és kedves ember van! Mindenki készen áll arra, hogy segítsen, ha elégedetlenül találja magát. Két transzplantációval repültünk, és minden olyan városban, ahol maradtunk, hét órát kellett várnunk. Nagyon fárasztó, nem csoda, hogy az utazás végén elaludtam minden kényelmes pillanatban, csak le kellett ülnöm, és már álmodtam.

Az első transzplantáció Finnországban volt. Meg kellett várnunk elég hosszú ideig, így előzetes átutazási vízumot tettünk előre, hogy eljöhessünk a városba és megnézhessük Helsinki-t. Érdemes egy ilyen vízum olcsó, körülbelül 35 euró személyenként. Jogot ad arra, hogy az egész napot az országban töltse.

By the way, a finnek nagyon vendégszerető emberek és örülnek, ha a külföldiek érdeklődnek a kultúrájuk iránt. Egy barátom, aki gyakran Finnországon repül, elmondta nekem, hogy amikor átutazik az országukon és nem teszik meg az ilyen tranzitvízumot, a finnek nagyon sértődnek, és legközelebb meg is tagadhatják a vízumot. Finnországban gyakorlatilag mindenki jól beszél angolul, tehát ha legalább az alapmondatokat ismered ezen a nyelven, könnyen meg tudja találni, hogyan juthat el a repülőtérről a városközpontba és vissza.

Rendeltetési célunk Washington város volt. Itt töltöttünk 3 napot, aztán elmentünk a Virginia Beachben élő rokonainkhoz. Körülbelül 3 óra Washingtonból.

Washington nemcsak az Egyesült Államok politikai tőke, hanem egy igen gazdag kulturális életű város is. Számos különböző színház, műemlék, múzeum koncentrálódik itt, mint például a Természettudományi Természettudományi Múzeum, az Űrkutatás Múzeuma, az Újságírói Múzeum és sok más. Van még egy kémkedés nemzetközi múzeuma! Nyilvánvaló, hogy nem lehet egyszerre eljutni ezekhez a múzeumokhoz, ezért azt tanácsolom Önnek, hogy információt találjon az interneten, és előre meghatározza, mely múzeumokat szeretne eljutni.

A város közepén van a Capitol - benne van

Vacation in America (1. rész)
az amerikai kongresszus ülésén. A politikában érdekelt politikusok a képviselőházat és a szenátust is szabadon vehetik fel. Ehhez először jegyeket kell szereznie a nyugati szárnyban. A jegyek 9 órakor kezdődnek, de amikor közelünk volt a kioszkhoz, már hosszú sor állt. Ezért, ha el akarja kerülni, akkor azt tanácsolom, hogy jöjjön egy kicsit korán.

A Capitol-tól 4 nagy utcácska osztozik a város négy szektorra. Elképesztő, hogy ezek az utcák pontosan megfelelnek a világ négy részének irányairóinak. Washingtonban van egy olyan törvény, amely szerint a városban nincs épületnek az építészeti műemlékek felett. Ezért itt nem találja a felhőkarcolókat, amelyek a modern városok fölé magasodó modern megacitákban rejlenek. Ettől Washington sokkal kényelmesebbnek tűnt számomra, mint például New York híres felhőkarcolóival, amelyek valamiféle nyomás nehezedik.

Különösen gyönyörű Capitol néz ki este, amikor világít mindenütt világít és a fények bekapcsolnak. Az épület előtt egy hatalmas zöld gyep volt, amelyen kényelmesen ülhet és élvezheti a gyönyörű kilátást.

A Nemzeti Mall bevásárlóközpont a Capitol épületéből nyúlik vissza, amely az amerikai elnökök emlékműveire - Lincoln, Jefferson és a Washington Monument emlékére épül. Szeretnék külön megtartani a Washington emlékművet. A megjelenésnél úgy néz ki, mint egy keskeny, bélelt oszlop

Vacation in America (1. rész)
márvány. Úgy néz ki, persze, méltóságteljesen. Végül is az oszlop a város felett 169 m tengerszint feletti magasságban emelkedik. Ez a város legmagasabb épülete, amelyet abszolút pontjai láthatnak. Az obeliszkben van egy lépcsőház és egy lift, amivel felmászhatsz a megfigyelő fedélzetre, és megnézheted Washington egy madártávlatból. 13 dollárt ér.

És még egy híres épület, amelyről szeretnék elmondani - a Fehér Ház. Amikor először láttam őt, nagyon meglepődtem, mert elképzeltem a pátoszát és a hatalmasat. Valójában a Fehér Ház nagyon szerénynek, egy hivatalos kis épületnek bizonyult, amelyet könnyen lehetett venni egy múzeum vagy egy galéria számára. Közel hozzá nem illettünk, de az amerikaiak ismerősök történetei szerint megtudta, hogy az elnök irodája az épület bal szárnyában van.

Washingtonban igazán szerettem a város szerkezetét. Minden nagyon világosan és tömören szervezve van. Például, ha az utca mentén sétál, és látja az udvar építését, akkor azt jelenti, hogy olyan területen vagyunk, ahol csak egy bíróság található. Ugyanez igaz a múzeumok, sportközpontok és egyéb hivatalos részlegek esetében. Nagyon kényelmes, mert Washington üzleti város. Ha például egy személy valamilyen bírósági ügyben jött ide, akkor valószínűleg minden üzleti tevékenységét ebben a jogi szektorban végzi, és nem kell sietnie a várost a következő rendeltetési hely megkeresése céljából.

Washington elhagyta útját, amelyet a Pentagon vezetett - az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma épületének. Gondoltam arra, hogy a Pentagon egy közönséges turista vagy egy városlakó szeméből rejlik. Tény, hogy mindössze néhány méterre van a pályától, és biztonságosan figyelembe vehető. Ez egy háromszintes, nagyon nagy épület, amelyet egy szabályos ötszög alakjában készítettek. A fennmaradó két emelet földalatti. Az épületben a katonai hivatalok mellett vannak üzletek, bankok és egyéb szervezetek, amelyek csak a minisztérium alkalmazottait szolgálják ki.

Washingtonból a Virginia Beach kis tengerparti városába autóval utaztunk. Az amerikai utak külön beszélgetést érdemelnek. Az egy hónapig, amit ott tartottunk, nem találkoztunk egyetlen balesettel. Ez annak ellenére, hogy az autót szinte minden nap mozogtuk. Ez különbözik mind az anyagok minőségétől, ahonnan az utak elkészülnek, mind az építésük módja.

Leginkább tetszett, hogy az itt elterülő sávok mindig elváltak, vagyis, ha elmegyek egy irányban, akkor a gyakorlatban a közeledő sáv nem látható. És ha látja, a csíkok között egy kis mélyedés van, úgyhogy ha a kocsi hirtelen kihúzza az utat, akkor a csíkok között csökken a cső, és nem mehet a pultra. Ez nagyban növeli a közlekedésbiztonságot.

Tovább biztonsági funkció, amely felkeltette az érdeklődésemet - barázdált felület a széleken az út. Ez azért történik így, hogy ha a sofőr elaludt a volánnál, és elkezdett lefelé az úton, a kerék érintkezésben a fém a felületi érdesség, az autó hangok erős zümmögés, hogy felébred a vezető. Éjjel kiemelve minden elválasztó vonalat. Néhány méter, kis fények épülnek be az aszfalt, amely bekapcsol az éjszaka.

Az utak oly módon vannak felépítve, hogy a településeken futnak. Ezért ha egy személy egy bizonyos városba utazik, és útja más településeken halad át, akkor nem kell az egész városon át utaznia, és meg kell keresnie a megfelelő utat. Nagyon kényelmes és sok időt takarít meg, ne álljon városi közlekedési dugókban.

A hátrányok annak a ténynek tudható be, hogy az úton senki sem szabad kibontakozni. Ha elmulasztotta a kijáratot az útról, akkor még sokáig megy, amíg a következő kijárat. Néha nagyon nehéz visszatérni a kimaradt úton. Többször is eltévedtünk, nem az indexünkön hagyta az utat, és sok időt töltöttünk a helyes utat keresve.

Általánosságban elmondható, hogy autóval Amerikában nagyon kényelmes. Az utak egyenletesek, tisztaek, a vezető feszültsége minimális. Csak navigátor nélkül nem tehet meg, mert a csomópontok nagyon bonyolultak.

Washington mellett Las Vegasban is meglátogattuk Charlottesville kicsi, de nagyon történelmileg gazdag campusát Norfolk katonai városában. De az idő nagy részében minden bizonnyal volt húga Virginiában. Erről írhatok a történetem következő részében.