Karéliai autóval

Végül, pontosan 777 km-re haladva a kiindulási ponttól a Kareliai Köztársaságba kerültünk, ahogy azt az index is jelezte. Nem messze ez a helytől van egy küszöb az Asilanjoki folyón. Ez volt az első tervezett telephely. A küszöb nem nagyszerű, de van valami különleges is, nagyon vonzó. A küszöb közelében vannak a régi HPP romjai. Néhány méternyire a folyó mentén halad át a híd, ahonnan a küszöb megjelenik minden dicsőségében. Útközben (úton) elhatároztuk, hogy felmászunk az út melletti kőzetre. Felett láthatjuk a falu panorámáját, és a távolban láthatjuk az öböl vizét.

Következőként a Hiytol sziklákat akartuk látni. Puszta sziklák, mintegy 20 méter magasak. Igaz, nem volt könnyű hozzájutni hozzájuk. Először is, egy idő után a Karélia bejárata után aszfalt helyett kezdett egy osztályozó, ami nagyon megnehezítette és lelassította a mozgás sebességét. Az autók úgy néztek ki, mint az út mentén csúszó bugok. Nagyon szórakoztatónak tűnt, különösen az előzést. Másodszor, amikor kőzeteket keresünk, egy kicsit elveszettünk. Végül, a helyes helyre menni, egyikünk sem számított arra, hogy az út felől felfelé egy 20 méter magas meredek fal emelkedik fel. Miután megtapasztaltuk a sziklamászás erejét, közlekedésünk folytatta útját.

Továbbhaladva észak, az úton mi tetszett egy másik rock, az igazság nem meredek, de még mindig elég magas. Nem volt nehéz felmászni rá. A tetejére vezető úton evett a szamóca és a málna tisztességes része, a hegyoldalon. Panorámás kilátást nyújtva a környező területre, elmentünk Lahdenpohjuba. A város után ismét parkolóhelyet találunk és az éjszakát töltjük. De ahelyett, hogy továbbra is mozog az autópályán A129, úgy döntöttek, hogy adja át a közeli út a falu Lumivaara, amely körül van egy elhagyott evangélikus templom. Nyelvi nyelven, ez egy templom. És mint sok Karéliaiban. Ez az evangélikus egyház felkeltette a figyelmünket az egyszerű oknál fogva, hogy ez volt található szinte az úton, és ami a legfontosabb, akkor mászni a harangtorony (van még hátra lóg csengő), mi nem elmulasztják.

A hely, ahol a templom található, nagyon festői. A fenyves erdő egy kis dombon keveri a nyírkövekkel, de nem egyetlen lélek körül. Nos, Karelian első napján rengeteg benyomás volt, és az este eljött, ezért helyet kellett találni. Igazán a tó partján akartam maradni, de ezen az estén, mint az előzőben, a parton, nem tudtam megtalálni. De ma egy tisztességes magasságú dombon álltunk, melyet faragott a fa. Ha megy a szélére, élvezheti az Ahvenjärvi-tóra és az ahhoz vezető területre vonatkozó nézetet, amelyet nemrégiben vágtak le a betakarítók és az arany aranyozásával a napfény sugaraiban. A szállás helyét különösen Sortavala városához közel választották meg. onnan a hajó "Meteor" a Valaam szigetére. Persze, miután meglátogattuk Karéliját, nem szabad meglátogatni egy ilyen helyet.

Karéliai autóval
Így érkeztünk a folyóállomásra eléggé csalódottaknak: a "repülő" időjárás (nagyon erős köd) és a turisták kis száma miatt minden járat törölve volt. És ez a nagyon egyszeri járat egy sor turistacsoport számára volt foglalható, és a rendelkezésre álló ülések valószínűsége elég kicsi volt. De a szerencsénk azonnal megtalálható volt magántulajdonosként, aki úgy döntött, hogy Valaamba visz 50 dollárral többet, mint a hivatalos díjat. Nem kellett sokáig gondolnom. És itt vagyunk a szigeten. Miután egy kis séta és figyelte a legtöbb "krémet" (a szigetvilág, úgy tűnik, Nikolszkij és a kolostor), úgy döntött, hogy ajándéktárgyakat vásárol. Általánosságban kissé csalódott az, amit láttam. többet vártak. Talán az elején az eső időről időre elkényeztetett. Bár a természet természetesen elbűvölő.

Vissza Sortavala, úgy döntöttünk, hogy az oda saját hajóval (a tóparti taxi) a hullámok Ladoga-tó és kapott ez az érzés megéri a pénzt költöttünk. Miután két és fél órát töltöttek Valaamon, és két és fél órát az út mentén és vissza, ideje volt továbblépni. Felgyorsította a térképen (ismét északon), útban a Marble Canyon Ruskeala, megálltunk, hogy nézd meg a vízesések a k / f „A Hajnal csendesek”. Az időjárás még mindig komor volt, de ez a tény csak színt adott ehhez a helyhez. És még egyszer könnyű csalódás - egy ilyen gyönyörű hely lett turisztikai ellenőrző pont a következményekkel: larochka, sátrak, sör, hamburgerek stb. Véleményem szerint, ha valaki meg akarja nézni a természetet, az összes termesztés értelmetlenné válik. Kiderült, hogy azért jött, hogy az állatkert, hogy nézd meg a levágott állatok és megkínozták, de ahelyett, hogy azokat ott voltak vízesések, amelyek sokkal érdekesebb, hogy a vadon élő emberi beavatkozás nélkül. De bármi is volt, ma még egy estet tervezünk az éjszakai kiadás előtt. Annak a ténynek köszönhetően, hogy Valaam sok időt töltött, szükség volt a tervek megváltoztatására és sürgősen keresni egy helyet az éjszakai kiadáshoz, amit tettünk. Ennek eredményeképpen gyakorlatilag a Janisjärvi-tóhoz érkeztünk. De kiderült, hogy a határövezet kezdődik, ahol a határőrök nem engedélyezettek külön papir nélkül a nagybátyjaiktól. Amikor megtalálták a parkolóhelyet, esett az eső, és szükség volt a sátorba mászni, és már ott volt, hogy befejezze a teát, miután minden elaludt.

Miután felébredtünk, rohanni kezdtünk Ruskeala márvány kanyonján. Általában hatalmas turisztikai csoportokat hoznak ott, de nélkülük akartam mindent látni. Amikor eljutunk a helyszínre, és nem találjuk meg, ki adhatunk pénzt a bejárathoz, úgy döntöttünk, hogy mindent megnézünk, és a fizetendő kimeneten. És megtették. A kanyon nagyon erős benyomást kelt. Nagyjából elmondható, hogy hatalmas gödör márvány falakkal, fele elárasztva átlátszó türkizvízzel. A víz szintjén több barlang létezik - volt galériák. A nézet egyszerűen szédítő, és úgy tűnik, hogy ez a Mother Nature munkája. A közelben van még egy kis kőbánya, de ez nem olyan lenyűgöző a nagyhoz képest. A kijáraton úgy döntöttem, véget érhetek egy sétahajózáson egy kajakos vizein egy evezős csónakon, amelyet bérelnek. De közelebb értem, rájöttem, hogy semmi sem fog megjelenni: kiderült, hogy a filmkészség megérkezett, és a közeljövőben lőni fog. El kellett mennem.

Végül, mondjuk, desszertként, a terv szerint viharos volt a Koirinoya folyó. Miután elérte a helyet, láttunk csak egy küszöböt - a felsőt, mert egy kőhajítás volt az útról. Az alsó küszöbnek már nem volt erőssége, így a három utas "a fedélzetén" kocsija a Kondopoga-i Onega tóhoz érkezett a "Kivach" szállodában.

Reggel, ahogy terveztük, elmentünk a "Kivach" tartalékba. Amikor megérkeztünk a helyre, esett az eső. A kivachi vízesésről ez csak színesebb lett. Erőteljes, viharos áramlatok vezettek le több küszöböt. A bal oldalon egy másik szál, kisebb. Csak ő nincs küszöbértékkel. Miután megcsodálta a vízesés, ugrás a sziklás parton a nedves macskaköveken az egyik a másik, mentünk vissza a kocsihoz, hogy megy az oldalán a kanyon közelében, a falu Girvas. Abban az időben, valamilyen oknál fogva, úgy tűnt számomra, hogy vízesés volt, nem kanyon. De amikor megérkeztek a helyszínre, minden világossá vált. A kanyon nem túl mély, és a folyómeder abban az időben, amikor a gát megindul. Más esetekben ez egy sziklás, megfelelő szélességű mélyedés, melynek szélén masszív kőtömbök lógnak. Tekintettel arra, hogy esett az eső, és a gát enyhén nyirkos volt, a kanyonban lévő víz mégis folyik. Tekintettel az időjárási körülményekre, a nézet nagyon komor és komor volt. De ennek ellenére nagyon tetszett.

Karéliai autóval
Egy kicsit felmászottunk a kanyon és a partja mentén, és Petrozavodszk felé tartottunk, ahonnan elvárásunk szerint elmentünk a Kizhi tartalékba. De csalódottan voltam: a folyóállomáson érkezésekor Kizhi-be járó járatok már nem voltak többé. Az eső még mindig nem akart abbahagyni, és úgy döntöttünk, jobb, ha másnap visszatérünk. mert keresse parkolóhely nem lehetséges, hogy van egy kis séta a vízparton, és visszatért a megszokott hotel „Kivach” annak érdekében, hogy jöjjön vissza holnap, és látogasson el kizhi. Természetesen reggel ismét Petrozavodszkba jöttünk, és jegyet szereztünk az első repülésre (egy a kettő közül). Az időjárás is szerencsés, és a nap ragyogott az égen. Egy óra múlva elértem a "Meteor-9" szigetre. A turistacsoportokkal keresztezve egyáltalán nem volt hajlandó, így az ellenőrzést a sziget távolabbi pontjáról indították el. Nagyon érdekes volt látni a műemlékek fa építészet - egy kis „ház szegény”, egy hatalmas „parasztház”, egy malom és egy templom a sok kupolák épített egy időben anélkül, hogy egyetlen köröm, edények, melyet a gazdák és a kovácsok minden nap. Sajnáljuk, de az idő nem volt, így tudta, hogy csak a fő részét a tartalék, majd azonnal visszatér a „Meteor-9”, aki visszatért minket vissza Petrozavodsk menetrend szerint.
Most már hazatérhettünk ...