Kaukázusi pisztráng - horgászás horgászattal - halászati ​​taktika - horgászás horgászattal és kötés legyekkel

Most negyven vagyok. Északon először Észak-Kaukázusban hoztak hat éves koromra. Nem tudok büszkélkedni arról, hogy minden falut vagy helyet ismerek a tengerparton, de ahol voltam, nagyon körültekintően tanulmányoztam a környéket. Minden megfigyelésem, kirándulásom, a helyi lakosok érdeklődése mindig lecsapott egy helyre - hol és hogyan fogott halat.

Javasoljuk, hogy olvassa el

A második ismerős a kaukázusi pisztrángokkal Arkhipo-Osipovka faluban történt. Az orosz katonai dicsőség helyszíne, ugyanakkor csendes és vendégszerető. A falu neve megadta az orosz katona nevét és vezetéknevét, aki felrobbantotta a porraktárt és elpusztította a török ​​katonákat életének költségén. A falu központjában ez a remény emlékére egy fehér kő kereszt látható, amely több mint 150 éves. A falun keresztül folyik a Vulan folyó, amely a fordításban vad, fékezhetetlen. A folyó a tavaszi áradások idején viharos hangulatot kapott, és számtalan elpusztult hidat kapott. Most több felfüggesztett viaduktot dobnak át a folyón. A völgyön átfolyó folyó egy sáros mély patak, amelyen keresztes ponty és sazan lakik, egy bika elkapott, az alsó szakaszoknál homlok és lézer. Ez egészen más kérdés - a fejvíz. A Woolan egy igazi hegyi folyó, és büszke és természeti emlékműve a Tiske-vízesés. Az a hely alatt halásztam a pisztráng. De minden rendben van.

Novorossiysk elfogadott minket, mint mindig szívesen. Eljutottunk az autóbusz-állomásra, és el akarunk menni a Proskoveevka faluba. A hely csendes, diszkók, éttermek és egyéb dolgok nélkül. Miután összecsaptak az állomáson, kiderült, hogy a buszok nem a megfelelő helyre mennek, de egy csomó pénzt költenek egy taxiért. A taxis felajánlotta, hogy elutazik a Durso nevű helyre - Novorossiysk legközelebbi külvárosába. A Durso-folyótól áthaladó városból csak két tucat kilométerre található a pisztráng. És ez meglehetősen sikeres. A szemeim tüzet szenvedtek - ez az érv meghatározóvá vált a tartózkodásunk helyének megválasztásában a következő két hétben.

De menjünk el a fogásba. Nyilvánvaló, hogy a fürdőruha mellett minden pihenő horgász magához veszi a felszerelését, még akkor is, ha tartózkodási helye teljesen reménytelennek tűnik. Vártam, hogy elkapjak a tengerbe, és így a felszerelésem nem olyan durva volt - csak hiányosak voltak. Nem vettem fel az úszókat, könnyű súlyokat, kanalakat és vékony vonalakat. Nem fogom elmondani, hogyan csináltam úszókat a kéregből és más anyagokból, mint Robinson Crusoe, csak azt mondom, hogy elkaptam a pisztrángot. Ünnepélyesen behozták a házba és sültek. Igen, ez volt az egyetlen pisztráng, amelyet a faluban a csali fogott.

Egy év telt el, a faluban szerencsétlenség történt. A tornádó elpusztította a folyó melletti házakat, több tucat életet vett igénybe. A hiányzóak közé tartozik a barátnőnk lánya, és házuk helyén egy éles zöldséggel borított szakadt fémt láttunk. A festmény valóban méltó a Strugatsky testvérek "Piknik a közúton" létrehozásában. Nos, mióta megérkeztek, pihenniük kell. Elmondom az igazat, hogy ezúttal teljesen fegyveres voltam. A megfelelő csali, egy kilenc láb négykerekű "hat", egy WF-zsinórral a tekercsen, a szalagokon és a vizes legyeken. Nem hiszem el, úgy éreztem, az egyedüli tulajdonosa ennek a kedves kis folyó, voltam a mennyben, úgy a természet élvezetére, én semmit bosszús, és nem tudta, hogy ki az egyensúly, pihentem. A folyó megváltozott, jobb lett. Volt törmelék és új örvény, gördülő és mini-rapids. A tartózkodásunk első napján, a kételyek elhagyásával, elmentem a folyóhoz. A kétségek szinte egy évet kínoztak: a halak az árvíz után maradtak vagy eltűntek, tudok fogni a megváltozott körülmények között?

Minden kétség elesett az első harapás után. Ha azt mondod, hogy a pisztráng gyors volt, akkor ne mondj semmit. Nagyon éles csípés csípés nélkül, gyertya, még egy. Úgy éreztem, hogy a hal egyszerűen fékezhetetlen. Fogja kézbe, vegye le a horogról, és tegye bele a táskába - ez egy kaland. Az első este nyolc csípést adott nekem, és nem egyetlen példányát, amit gyűjtésnek neveznek. Három halat hoztam haza. Ugyanakkor egy pisztráng során felszabadítja a horog ültetett a kezembe, és elment, és a második, így kusza damil a lábam között, amely megtörte a csali és a horog ragadt rám a lábát, a többiek dolgoztak hasonló csodákat és biztonságosan visszatért a folyóba. Hazatértem egy beteg láb, sebesült kézzel, de elégedett és fáradt. De a legérdekesebb dolog az volt, hogy mindenki a szivárványos pisztráng volt.

Az egész másnap úgy döntöttem, hogy a horgászatra szentelek. Szerettem volna megérteni a folyót, hogy nem vakon, hanem a hely és az idő ismeretével fogjak el. Átköltöztünk egy másik, egy szibériai kedves idősasszonyra. Fiatal éveiben a szürkületet horgászta, de csak a helyi pisztrángról tanultam tőlem. Természetesen ismerte a folyó néhány halát, de amit nem tudott. Elmentem a folyóba, a déli meleg elaludt, az árnyékok hosszabbak lettek, az este estéjén pedig a hűvösség a folyón esett. Számomra csak kamerát vettem fel, a feladat - hogy más helyeken megnézzem a folyót, hogy meghatározzam a fogás megközelítését és pozícióit, hogy megragadjam ezt a fényt a filmen. A pisztrángot keresni kell korán.

Szeretném megjegyezni, hogy a pisztráng etetése kedvelt helye volt a megfelelő mélységű helyekkel, vagyis azokkal a helyekkel, ahol alulról gyakorlatilag nem volt látható. A folyó vizében a mészköveken áthaladó folyók jellemző kékes árnyalata volt. Ebben a kék ködben a pisztráng rendezte a csapdákat. A halak parkolásának másik kívánatos feltétele volt a természetes menedékhelyek. A legkedveltebbek az elmosott strandok voltak. Ha a mosást a mosott part széléhez nagyon közel helyezkedik el, és a mélység ezen a helyen meghaladja a 70 cm-t, akkor biztosítja a pisztráng fogását. Az alternatív hely habos területnek tekinthető, amely túlmutat a küszöbön. Csak két ilyen helyet találtam. A pisztráng minden pillanatban elkapott, de a probléma az volt, hogy lélegzetet adjon neki. Mélyen, ennek a folyónak a szabványai szerint a lagúnák mélyén elrejtették a mesterét. Egy süllyedő aljnövényt és egy jól betöltött szalagot kellett elhelyeznem. Ha hasonló helyzetben vagyunk a szükséges attribútumok nélkül, akkor úgy viselkedjünk, mint először. Eltávolítottam a monofilamentet, és egy 0,2 mm átmérőjű halászhálóval helyettesítettem, és egy ólompalletet rögzítettem a légy előtt. Közvetlenül az ajtó és a hab határához öntve a rúdat szinte függőlegesen emelték fel, azzal a várakozással, hogy a zsinór a lehető legkevesebb vizet érintse volna.

Érdemes megemlíteni a pisztráng viselkedésének hasonló jellegét a hasonló természetű folyókban, azaz rövid és közvetlenül a tengerbe. Úgy tűnt számomra, hogy nyáron a pisztráng nem akart kis és gyors helyeken maradni, mindenesetre nem láttam egyetlen harapást. A második vonás a halak abszolút közömbössége a rovarok utánzásakor. Ugyanakkor bármely oldalon, bárhol a caddis nimfák házak és szabadon élő, stoneflies és tiszavirág nimfák csak özönlöttek, míg újabb és rákfélék, Amphipoda.

Ha a fogás már az igények előtt van, és a halászat naponta történik, itt az ideje kísérletezni a legyeket és a vezetékeket. Ismétlem, hogy a klasszikus trout pisztráng, mint Robert Redford filmje "A folyó áramlik", soha nem láttam. Nyilvánvaló, hogy a pisztráng állapota nem engedte, hogy a csalók elhúzzák, a vadászat tárgya a hal, bár egyáltalán nem kicsi. A fél kilogrammnál kevesebb pisztráng nem találkozott. Még mindig elkapta a szalagokat. A pisztrángot legalább öt különböző szalaggal tudtam felülmúlni. A csali színe dominánsnak tekinthető. Senki sem lesz új, ha azt mondom, hogy fekete, sötét barna, sötét olíva, burgundiai színek a legjobban működtek. Kedvenceim voltak Matuka és Muddler. A leglátványosabb Wooly Bugger még rosszabb lett. Más szalagok is elkaptak, de gyorsan véget értek, és az első napokban lógtak az ágakon.

Néhány szó a napszakról. Természetesen a reggeli és az esti órák alkalmasabbak a fogás, árnyékolás, kevesebb rovar, kisebb eséllyel a kígyó harapásokra, de napközben kifogott hal.

És végül, hogyan készítsünk pisztrángot közvetlenül a tengerparton. A frissen kifogott pisztráng legegyszerűbb és leggyorsabb finomságát szénből lehet előállítani, előredukált halat, és érett, szeletelt paradicsomot a hasában. Só, fóliába csomagoljuk, csiszoljuk. 20 perc múlva minden készen áll. Egy darab pita kenyér, házi bor és frissen sült pisztráng, és mindez egy dezertált folyó mentén a hegyek között a déli nap alatt - ami kellemesebb lehet!