Extrém kirándulás a "Zaporozhets" -hez!

„Őrület a bátor éneklünk dicsőség! Madness A bátor - a bölcsesség az élet „Valóban, nem csak a bátorság, hanem egy kicsit az őrület, hogy döntsön egy ilyen extrém utazás - hárman a” Zaporozhets „ami több mint egyharmada a század ilyen helyeken, amely legyőzi minden dzsip.”
Az extrém utazás fő szervezője, Alexander Elikov elmondja.

Extrém kirándulás a

Balról jobbra: Elkin, Dubovoy, Lapshin. És ahogy kellene - flip flop a zoknira, semmi másra! És mi van a közepén, zokni is és anélkül - szalmakalapot visel.

Omszk én egyedül maradt, és miután megtett 650 kilométert, minden gond nélkül megérkezett a Tyumen, ahol vártam nehéznek bizonyult expedíciók barátok - Oak Michael származó Novy Urengoy és Dmitrij Lapshin származó Nadym. A Tyumen Dmitry Kulik, így, amelyek nem olyan hosszú elfoglalta köpenyt Cheliuskin, találtunk egy „Enforcer” - szögletes cső 40 × 60 alatti területet a csörlő, telepített és a csatlakoztatott csörlő és patkolt „sár” gumit LuAZ a hátsó tengely. Gumi ugyanolyan méretű, mint a natív Zaporozhye, de van egy nagyon toothy védő. Gyorsan elhagyta a hálózsákok, sátrak, kanna, élelmiszer és költözött közel ezer kilométeres útvonal: Tyumen - Irbit - Nyizsnyij Tagil - Szerov - Ivdel - Éjfél.

Az éjféltől a civilizáció utolsó kandallója a Djatlov hágó felé vezető úton ellenőrizte a rokonok irányítását, és a hegyek felé hajózó sziklás terepen haladt előre. Az első fordulóban a Vizhay folyón, egy kavics ásásával egy kicsit leültek pontosan a közepén. Azonban az időorientált - nem temettem el magam, a srácok azonnal lenyomtak, és néhány másodperc múlva az autó a másik oldalon volt. Nyilvánvalóvá vált, hogy a hátsó kerekek nyomásának csökkentése nélkül a folyók nem tudtak átlépni minket. És a régi szovjet gumiabroncsok alacsony nyomáson történő használatának tapasztalatai szerint azt minden alkalommal a telephely előtt kell leengedni, majd azonnal pumpálni, hogy a gumiabroncsok ne szakadjanak el, és ne kezdjenek rágni a kamrákat.

Extrém kirándulás a

A második folyó úton számos meglepetést mutatott nekünk. Először is, világossá vált, hogy a folyó, ahol mindenki mozgatja, nem tudunk mozogni. Túl mély és erős áram. Másodszor, mikor mentünk a tengerpart mentén, hogy megkeressük a kavicsokat, akkor előtte érkező Dima Lapshin átjött egy medve mellé a víz. Nos, és harmadszor, a megállapítás háromszáz méterre felfelé a többé-kevésbé alkalmas az utazásra és próbál becsempészni a szakadékba, akkor hirtelen rájött, hogy a csörlő is leállt. Igen, ilyen! Az új "Stokrat" csörlõ az elsõ terhelésnél megállt a kilátóért - belül valami rögtönzött és klinikailag csillapított. És mint szerencsére, az eszközökben nem volt szükség hatszögletűre. És ez végtelen esőben és vízszintben van a hegyi folyókban. És itt jött az éjszaka ...

Aludtam mély gondolatokkal aludni. Felkeltem a srácok beszélgetéseit. Nevezetesen, mert medvét keresnek. Míg a szemem elszakadt, eltűntek a bokrok mögött, azon a helyen, ahol tegnap észrevették a lábát. Megjegyzem, hogy fegyverekkel, két kést és két falfegyvert találtunk. Aztán valahogy azonnal megszálltam az őrületükből, és mindent csak a helyére bukkant. Csavarozza a csörlő a lazításra? Működik! Szóval, most visszatettük a kábelt, megcsináljuk a lendületet! A tegnap árok, ahol egy törött csörlővel szenvedtünk, pár perc alatt csúszott. És elkezdtünk fordulni, pocsolyogni kezdtünk.
Vízfolyások a Vizhay folyótól és Ilyich bázisáig csak egy végtelen mennyiség. A kabinban lévő víz folyamatosan a legtöbb ülés alatt volt. De mindannyiunknak volt egy dobogós pörköltünk, és gyorsan alkalmazkodtunk ahhoz, hogy finoman működtetjük őket, és úgy éreztük, hogy a víz szivattyúzódik ki a szalonból, mint egy jó fenékvíz-szivattyú.

Elakadt az Ushma folyó kiléptetésével

Tehát, viccek, mondókák, valahol a motorháztető beugrik a vízbe, ahol egy kanyargós fák között, és a víz akadály körözés nyomán ATV, mi csúszott Iljics bázis és tette a kunyhó a cédrus erdőben. Az idő volt a délután, de tekintettel arra, hogy a végtelen eső, állandó árvíz az utastérben mi maradt szárazon csak plafon „Zaporozhets”, úgy döntöttek, hogy felkelni poludnevku száraz ruhát és hálózsákok.

Csak láttam egy medvét. Úgy tűnik, hogy önmagukra nevetnek, de nem fogsz elszállítani valakit az autóból.

Extrém kirándulás a

Reggel, szinte közvetlenül a kunyhó után, egy tőzegtálban pihentek, amit annyira megijedtünk, mielőtt elindulna. Körbejártunk. Hmm, szóval ez rendben van. Kiválasztottuk a pályát, rántottuk a rönköket, valahol, épp ellenkezőleg, betettük, és szinte egészen a végéig értünk. Egy csalás - és szilárdan vagyunk. Ez az egész mocsár. Aztán megindult a Charkanur-fokozatra való felemelkedés. Az a helyzet, hogy a "Zaporozhye" és a teljes körű SUV között a legfontosabb és legfontosabb különbség nem a kerékszerkezet, hanem az alacsonyabb fokozat hiánya. És ha a sár, keréknyomok és gázlók ez a gép meglepően jól utazott, majd egy meredek lejtőn a nagy kövek túlterhelt „kozák” csak nem tudott mozogni.

Szükséges volt a nagy motorfordulatszám elérése, majd engedje el a tengelykapcsolót, és a mozgatás után nyomja meg a gázpedált, hogy vannak erők. De gyorsan menni, mert a gyökerek, kiálló gerendák és a kövek nem is lehet, ezért meg kellett állandóan elengedte a gázpedált, az autó csak megállt húzza, és felállt. Az ilyen nagysebességű ugrásoktól a köveken kipufogó volt. A fa nagyon gyorsan megtelt a szaga égett kuplung és ordított, és a vége felé az elején a emelőfogantyúval nehezebb csúszik, amíg teljesen beszüntették a jelét. És most már egy meredek lejtőn némi platformot nézünk a kuplung helyett. És ehhez meg kell szüntetni a motort az autóból, valamint a dobozban, amely a gyűjteményben majdnem 200 kilogramm súlyú. Úgy döntöttünk, hogy egy állványt a rönkök és a blokk keresztül, hogy húzza ki a motort a kezünk.

A következő napon egy új kuplunggal az autó sokkal érdekesebbé vált, és a meredek emelkedés véget ért. Igaz, még a benzin is adományozott nekünk valahogy a riasztóan gyors nyíl az üzemanyag szintje ment a nulla értéket. Az a tény, hogy a keveréknek a karburátorban való maximális megnöveléséhez volt szükségünk, a villáskulccsal szemben is volt ellentmondás, és a kapcsolatok közötti rést nem lehetett beállítani. És ezzel a csokorral a motor elkezdett egyszerűen lenyelni a benzint, hangosan lőtt a perehazovkah-nál.

Extrém kirándulás a

Aztán az ellenőrzőpontból kilépve egy meghajtó a pillanatig a kerékig repülett, de nem számított, lebontották - összegyűjtötték, és tovább. Aztán eltűnt az átvitel, kiderült, hogy a doboz elülső rögzítése megszökött. De jó vezetékünk volt, amit használtunk.

És újra elmentünk. Elvettük a naplókat az útról, levágtuk a gyökereket, és kerestek kerülőútokat. A nyírfa már megkezdõdött, az elsõ kõmaradványokat a fákon keresztül látják. Néhányszor leültek egy földes járdába, hogy húzni kellett egy csörlőre. Egy kicsit többet kijutunk ... És hirtelen a gép, amikor egyik oldala a gödörbe került és a bal oldalra erősen fekszik, hirtelen megáll. Elindítom az indítómotort - ez nem indul el. Megpróbálok újra elindulni, és megértem, hogy az akkumulátor nagyon rossz nekünk - a csörlő és a gyenge generátor elvégezték a munkájukat. Nyissa ki a fedelet - a szűrő üres. Elfogyott a benzin. Pontosabban, mindegyik balra áramlott, és az üzemanyagfelvétel megragadta a levegőt. Szórakoztató.

Elem nélkül vagy benzinnel nem vagyunk, három vagy négy kilométerre van a Djatlov-pasztól, nincs és a következő hét valószínűleg nem lesz, és még mindennek is elkezd önteni a nedves havat a teljes boldogságért. Semmi érdekesebb nem eszünkbe, mint sétálni az emlékműhöz, csak egy kőhajításnyira van tőlünk. Gyere. Kimentünk nyílt térre, és olyan hóvihar volt, hogy nem jutott el ötszáz méterre, azt mondták maguknak: "Ó, gyerünk. Menjünk haza. Visszatértek a Zaporozhye-ba, találtak egy üres műanyag palackot, gázokat öntöttek, és táplálták az üzemanyagvezetéket az üvegből. A kocsit egy kis akkumulátorral hajtották fel - töltőeszközökre. Aztán egyenrangú platformot választottak, ott elmentek "Zaporozhye" és elkezdték felszerelni a tábort.
És amikor egy kicsit megtisztult, akkor ismét elment a passzba. A legérdekesebb dolog várt ránk visszatérésünk után. Kiderült, hogy a mi távollétünkért medve-kölyökkel rendelkező medve jött el hozzánk, legalábbis nem érintettünk semmit.
Meg kellene próbálni, hogy menjen vissza, de a dolog - a lemerült akkumulátort csörlő nem akar húzni még át a blokk, és megelőzve a nagy csapda, ami nélkül nem megy át a csörlő és a benzin a mi tartály liter 5-7, meddig fog elmenni. A vicces az, hogy az élelmiszer még az egyik, hogy mi kaptak a permi, az elejétől a végéig. Három tagbaszakadt homlok semmittevés két napig evett szinte minden áruikat. És miután a kezdete a második a sorban az alkonyat a Hajlék az erdőből hirtelen fénnyel megvilágítva. Igen, még egy jó, LED. Az autó! Két fiúk a Jekatyerinburg az új „Toyota Hilux” úgy döntött, a hétvégén kap hengerelt Dyatlov Pass. Mint kiderült, mentek egy éjszakára a kemény és nagyon nagy számú lázadó Jeepers szakasz Ivdel - Dyatlov Pass - Ivdel. Farmerben, cipőben, zenével. Ez az a tapasztalat és bizalom az autóban és annak erősségeiben.
És most ezek a fickók egy benzinmotor-generátor, egy töltő, egy benzin doboz, dobozok és ételek táplálékából származnak. Ez valami volt! Mintha kifejezetten nekünk küldenének nekünk! Glatsky Artem, nagyon köszönöm! Nem csak segítene minket, megmentettél minket!

Extrém kirándulás a

És reggel már örömmel és hangosan ütöttünk a hangtompító maradványaihoz, és hazafelé rohantak. És ismét a benzin elkezdett elpárologni a szemünk előtt. Nem fogyasztás, ez valami lyuk a tartályban, átkozott! És még egyszer egy csoda. Amint rájöttünk, hogy a benzin kifogyott, feléjük, az UAZ elhagyja a rendet. Maxim Permből, távollétében ismerkedtem vele az interneten. Minden bizonnyal habozás nélkül elkezdenek tankolni a benzin tartalékainkkal. Még meg kellett állítanom őket, különben mindent ki tudtak volna tölteni, de még mindig hazamennek. Ez az igazi Ural dzsipek - készek voltak az utolsónak adni a koldusokat a "Zaporozhets" -en. És ismét rohanunk a ház oldalához. Továbbra is csak a Charkanur-vonaltól indul ki, majd általában jó úton halad. És akkor egy csapást. Jó rúgás a jobb hátsó kerékben. Az autó a kőre és az ütközőre kanyarodott. Keményen meghajlott, hogy a kerék ház lett, a polcra támaszkodva és kritikusan meghajlította a meghajtót.

Nézett - sajnos nem működik a hely, ahol semmit sem tesznek. Megpróbáljuk folytatni a ravaszságot. De a csoda nem történt meg, és a tengely felbomlott. Minden, megérkezett. Nem volt ilyen tartalék alkatrészünk. Anélkül, hogy régóta gondolkodnának, csörlettel húzták ki az autót az útról, felhúzták a rönkökre, szétszerelték és megtudták, milyen pótalkatrészekre van szükségünk. És miután írt egy jegyzetet, hogy elmentek a pótalkatrészekhez, gyalogosan hazamentek.

Legalábbis el kellett érnünk az Auspiya folyót, amelynek partján a teherautók, amelyek a turistákat szállítják és visszaküldik, visszafordulnak. Összesen kb. 25 kilométert és ebédidőben az udvaron. Sietni kellett, hogy az éjszaka nem tudott eljutni az úton. És így elég gyorsan haladtunk át és sok erőfeszítés nélkül mentünk át. Úgy tűnt számomra, hogy itt sokkal könnyebb és gyorsabb járni. És ez annak ellenére, hogy nem különlegesen felkészültünk a túrára, és végigmentünk a gumicsizma, és egyikünk mocsárban tette.
Az Auspii partján lévő bivouccal közeledve füstöt éreztünk. Ez csak egy dolgot jelentett - létezik egy olyan fajtacsoport, amely a visszaútra vár. Pontosan így alakultak ki - az Ivaldól érkező urál hamarosan érkezett mögöttük. Nincs örömünk határa. Végtére is, a következő ilyen csoport lehet itt egy héten vagy még ennél is többet, és Ivdeltől akár több mint száz kilométerre. "Ural" jött, megkért minket 10 000 rubel, és 7 óra "rohant" nekünk reggel a falu Polunochnoe. Ott egy régi, helyi cégre költöztünk, ami Ivdel buszpályaudvarához vezetett. Mivel az egyikünk valahol elvesztette az útlevelét, az állomáshoz vezető utat elrendelték. Szóval, busszal szállunk a házba! Buszra szálltunk, este pedig Jekatyerinburgban voltunk, ahol Aleksey Makarov (hó-mobil "Makar") már vár ránk.
Miután lemegyünk a koromról, elvitt minket a buszpályaudvarra, ahonnan Tyumen felé tartottunk éjjel. Mivel későn voltam a munkaért, nem tudtam visszatérni a "Zaporozhye" -hoz, de Dima Kulik, amint megtudta, hogy el kell menni, azonnal eldöntöttem mindent, és elkezdtem felkészülni az útra. És mialatt Tyumen-ra érkeztünk, már megtalálta az összes pótalkatrészet és az autót, amelyen Djatlov átkeléséhez vezetett. A fiúknak három napig kellett megjavítaniuk a "Zaporozhian", menjenek a gyalogláshoz, és visszatérjenek Tyumenba. Sajnos azonban nem vettem részt ebben a történetben, amely a történetek szerint nem kevésbé volt érdekes.