Történetek afgán

War - valami rothadt. Mind tartalmában, mind a természetben. War kiteszi a satu, korábban szunnyadó ember fordult már a Hősök vagy gyávák. Kevesen beszélnek őszintén a megtörtént események évtizeddel ezelőtt, valamint azok, akik teljesen elfelejteni a félelem séta, fogta a szíve a szőrös láb.

Afgan - memória a halál. Bármi is volt. És húzza ezt a keresztet a rendeltetése, hogy az összes, függetlenül vallási vagy nemzetiségi alapon.

Így is tettem.
31.03 80 Nangarhar tartományban már az első exit pehom a hegyekben. Az első körében minden megosztottság 66 csapat. Senki sem tudta, mit kell tennie, senki sem tesz a harci küldetés, senki sem utasította, hogy milyen sebességgel kell menni szétválására, hová menjen, hogyan kell tartani a távolságot, mit kell keresni.
A hőség mellett 60, az első cég, ahol szolgált, feszített, fene tudja, hogyan. A hegy körül, szűk ösvény kanyarog között a fekete sziklák, olyan forró, hogy köpni őket - sziszegő. Kivéve persze, össze a nyál. Kiszáradt torokkal. Váll húz egy hátizsák súlya 20 kg. Hozzászokva, hogy szédül, és az agy egyetlen vágya - csökken az árnyékba. És minden ment a pokolba.
Elmentünk néhány domb, amely mögött leselkednek szellemeket. Akkor még nem tudtuk, és voltak, mint a juhok, amelyeket hajtott a vágóhídra. Anélkül, hogy felderítő járőr nélkül előőrs. Mint mindig. Hirtelen elkezdett háború szét a világot több ezer apró darabokra. Több golyók automata fegyverek észleltek a testünk rózsák véres halál.
Áztassuk a helyettes parancsnoka a 3. szakasz Herter Tlyana. Acél golyó van neki abban a pillanatban, amikor utasította embereit, hogy vegye fel a védekező pozíciókat. Volt, hogy álljon át a gerincen, és érezte, hogy a következő körben. Kár, hogy nem volt ideje csökken.
És szinte azonnal a rendes kubai Ivan - én Druganov, elestem, oldalba egymást a kezét a forró kövek, égő a test révén a vékony szövet álcázás. És a golyó elment mellettem.
Vissza tűz kényszerítette a szellemek rejtőzik a hasadékok, de néhány mesterlövészek még túlzás nekünk szokatlan, hogy küzd a hegyekben. Emlékszem rángatózó gép a kezemben, köpködés halál a magassága a semmiből.
Kubai test áttört golyókkal, beleesett egy mély szakadékba. Kísérlet, hogy húzza ki okozhat több bajok. Aztán mentünk a l-r Kaliganov, de mint megkezdte nagy tűz - eltűnt, még mindig nem tudom, hol lehet mentek?
Mi marad a tetején 12 ember vagyok. ml-nt Lavrushko, ml-t Atabaev, ml-t Saifutdinov, egészségügyi oktató ml-nt - Nem emlékszem a neveket és néhány közlegény próbálták elrejteni a halál, de az erők egyenlőtlen. Elvégre ez volt a föld.
Ólom kiütötte chipek kő, amely mögött elrejtette a káros ólom, néha válaszul a gonosz ellenség erős ügyben. Highlands mérlegelni a tudat, ami gyengeséget az izmokban. És ha akkor gondolj valami, ez csak egy korty hideg vizet.
Tehát „játszott” háború szinte akár 23 órán át, majd amikor rájöttem, hogy az erősítés nem lehet kitalálni a sír a szellemek, hogy azt akarjuk, hogy a gyűrűt, elkezdték elhagyni a szurdok, amely minden - más tűzzel. Súlyosan megsebesült Private Solovay fülbevaló mi húzta egyesével, a félelem beleesik a szorosban, de Herter test alá rejtett kövek és kezdte elhagyni.
Sétáltunk egy hosszú idő, és csak reggel látta, mi jött a mentő. Elöl zampolit evőkanál T-Schornikov AN háttal magasodott harminc. És mi küldtek a hátsó. Másnap megint felment a magasságban, a holttestet megtalálták Herter Tlyana és odavitte a tetején a lábát. A kubai, aki lezuhant a szakadékba, nem kap, de nem tudták. És sem a parancsnokok nem tett semmit, hogy a testét. Így továbbra is és ott is maradt Afganisztánban. Romlott a hőt.
Ha ez volt a fia Smirnova (parancsnoka 66 Brigade) Oleynicha (vezérkari 1 SME), vagy Kosinov (parancsnok az 1. Company), akkor jöttek össze, hogy hogyan húzza ki, és így a fia néhány nagynénje Kárpátalján. Ágyútöltelékként. Ehelyett a teste küldték a rokonok a meggyilkolt test a lélek. A koporsót még lezárjuk.
A Kosinov, ez az időpont nem emlékszik, de ez volt az első komoly veszteségeket a cég. Hűha!
By the way, míg egy szakasz AGS, megparancsolta l-t Zakolodyazhny Szergej, ő még mindig valaki más, és ezután velünk, de semmiképpen sem az egyik első, és nem a közepén, valószínűleg vége felé a láncot és valószínűleg sokan mások kimerültek, és visszatért.
Mi elvesztette két jobb és egy sebesült, mielőtt voltunk elhagyni. Hol vannak a többiek, és az L-t Kaliganov ki adta ki a parancsot, hogy visszatérjen, hogy miért maradt egyedül, nem értettem egészen mostanáig.

Történetek afgán

Kezdjük a készítmény egy művelet május 11., 1980. Úgy tartották május 7-én. Úgy tesz minket az autó Ural és GAZ 66 és vitték a repülőtér a város Jalalabad. A teljes harci fogaskerék 50 kg testtömegű. Táskák homokkal töltött a képzés, és ez a találati arány mindegyik katonának. Mögöttem vertem 107 rádió plusz zsákkal lőszerrel és az élelmiszer.
Szerint a csapat leszállt helikopterek. Szárnyalt a repülő, nem emlékszem, majd adja meg a parancsot, hogy a föld, a helikopter lebegett a föld felett két vagy három méter, és mi ugrott. Bilo a sivatagban, nem messze a repülőtérre, többször megismételjük. Miután ezek a gyakorlatok a hátam megverték sérült lábát dörzsölte, így új hegyi bakancs, közelmúltban kiadott, a művezető.

MŰKÖDÉS:
Az éjszaka 10 május 11-én, néhány aludtunk, de a legtöbb nem aludt, gondoltam holnap. És most - a csapat mászni. Bilo még sötét raktak minket vissza a kocsiba és elhajtott a repülőtérre. A cég által épített csoportokat az egyes körzetekben voltak: válogatás gránátvető, habarcs, légvédelmi tüzérek beleértve minket jeladók.
Azt Pasha ismert Megvan az 1. vállalat, megparancsolta a cég Sergey Zakolodyazhny. Repültem az 1. helikopter fiúk 1. szakasz és századparancsnok - Zakolodyazhnym. Száll körülbelül két órával, végre megérkezett, mi felett lógott a pipacs mező és povyprygivali, a csapat állást a hegy tetején.
A művelet zajlott hajnalban. Minden cég arra az álláspontra helyezkedett feltett előtt a feladat végrehajtásához. A cél az volt, hogy fedezze a leszállás más egységek. Helikopterek repültek egyik a másik után.
Egy másik vállalat kellett állást foglalnia, a hegyoldalban, és a harmadik vállalat át kell haladnia az alján a szurdok, amelyen keresztül a folyó folyt. Miközben leszállt az 1. és a 2. Company volt, sokkal nyugodtabb, és elkezdett leszállás, amikor a harmadik cég, majd tüzet nyitott a szemközti parton. Ott először meghalt és megsebesült. A katonák nem volt ideje, hogy ugrik, ahogy szatöltöttük a helikopter, hogy meghalt vagy megsebesült.
A tűzvonalban ki a mesterlövész, és sikerült elnyomni a tüzet az ellenség lőállás és leesett mindent. A pontos idő, amikor ezt a műveletet elvégezni, nem lehet azt mondani. Ezt követően, a zászlóaljparancsnok Kosinov a rádióban azt a parancsot adta, hogy menjen a megadott helyre. Megelőzve az összes volt a harmadik cég, élén a parancsnok a 3. cég, akinek a nevét nem emlékszem, és a zászlóalj parancsnoka. A hegy volt 2. Company, és sétáltunk a gerinc, mint a fedelet.
Ez lett melegebb, tűz nőtt, és ennek következtében nem sebesült fiúk cégünk. Kapott egy csapat komrotnogo kapcsolatot a zászlóaljparancsnok. Felvettem a kapcsolatot, és átadta a telefont a kapitány. Azt hallottam, hogy ő kérte Zakolodyazhnogo lemezjátszó a sebesült. A zászlóaljparancsnok azt mondta, hogy megpróbálja felvenni a kapcsolatot a személyzet a lemezjátszók fiókot. Kerék hamarosan megérkezett a ponton bennünk már három gyermek megsérült.
Leple alatt a második cég, és számunkra komoly erőfeszítéseket lehet meríteni a sérült fiúk.
Aztán jött a parancs, hogy menjen előre, és elindultunk lefelé a hegyi ösvényen. Szóval, ahogy már értem, ha sétáltunk a gerinc, van hová elbújni, és mi lett volna a fegyvert.
A részletes kronológiáját órát nem tudok írni, írok minden emlékszem.
Amikor a harmadik cég ment a hegyek mögött viszont elkezdtem több nehéz tüzet géppisztolyok és puskák. Vettünk fedél és mögé sziklák és fedezte a 2. vállalat, amely előttünk oldalán a hegy. A másik cég a vezetést csúszik egy helyen szinte veszteség nélkül. És a cég egyedül volt a kövek között és a kövek alatt a gát a tűz nem volt hová mennie. Alján Schelin volt a falu komrotny megparancsolta, hogy leszáll a falu, átmentem az információkat, hogy a 2. szakasz a cég. Kötőjelet és bujkál a sziklák mögött tudtunk lemenni a falvakat. Ekkor kezdődött egy nagyon erős tűz, szellemek látták, hogy egyedül voltunk, és megtámadta fegyverekkel mindenféle. Vettünk egy védekező kerülete egy házban a falu, a harc órákig tartott, de tartotta a védelem.
Spooks tüzelni kezdett habarcs, minden felrobbant körül, segítséget kért a zászlóalj parancsnoka, de azt mondta, - a fiúk kapaszkodni, segíteni fog. Emlékszem, mint a szakaszparancsnok Kotov elvitt, és érintkezésbe tüzérségi és adott egy csúcsa a szemközti oldalon a szurdok. Habarcsok dushmans elakadt, csönd volt, de nem sokáig. Ezután szellemek jöttek a hegy oldalán, és mi rekedt egy gyűrűt. Ez lett még melegebb, az ágyúzás kezdődött minden oldalról.
A levegőt felmelegítjük 50 fok, a szervek lebomlanak, a szag volt elviselhetetlen, nagyon szomjas, de volt egy nagy víz tartalékok. Halottak és sebesültek halmoztak egy pajtában, hogy nyögi, és sírni lehetetlen közvetíteni, az egyik megkérdezi a vizet, a másik sír a fájdalom, és a harmadik hívó anya.
Tehát mi maradt egész nap, a veszteség szörnyű, este nagyon kevés, többi szakasz nem volt kapcsolat, és nem várta a segítséget. Azt Zakolodyazhny parancsnok kiabálta a telefonba - help elpusztulnak. De ki a cső vert egy válasz: - tartja a fiúk. Hány támadások dushmans mi visszaverte, nem emlékszem, de mentek tömegesen. Ő mentett meg minket egy gránátvető, amely megsínylette a parancsnok, és géppisztoly, amely fel volt szerelve a tetőn.
Magam leesett a rádiót, és elkezdett szolgálja a támadás, akkor nincs kapcsolat. Account élt. Mindannyiunknak marad a patronban, amely esetben, ha lőni magát, nem pedig lemondani az ellenség él. Emlékszem ma Dushman kép fekete forma, amely mögül egy szikla, és elvitt a pofa a gép, de a golyó gyorsabb volt.
Amikor alkonyatkor szellemek tüzet nyitott nehéz géppuska. aki tüzelt nyomjelző lövedékek. Ezek felgyújtották a tetőszerkezet, ami a géppuska, bár a hosszú tüzér megölték.
Mi volt a sebesült magukat költözött egy másik menedéket. Meg kellett, hogy menjen át egy keskeny folyosón a hegy és falszerkezetek, amelyek lőtték két oldalról, szükséges volt, hogy nem rohan. Emlékszem megtörve a golyó a sziklafal és lepattant, éreztem a fájdalmat érzett a bal lábát, a seb nem volt erős - hála Istennek. Később, amikor jött a zászlóalj magam húzni egy golyót töredék.
Már sötét volt, amikor megkezdte a visszavonulást, nagyon csendes, zárt szájjal a sebesült, hogy nem kiabálnak, nagyon súlyosan sebesült ott maradt, mert nem mindent visz. Hirtelen fenti minket a sziklák mögött szellemek kiáltotta - „A szovjetek zdaval Rus”. Ezután Zakolodyazhny vette a gránátot, és dobta őket, és azt mondta - faszt.
Aztán lement a folyóhoz, melyen a sebesülteket is, mind nagyon szomjas, az ajkak repedezett a tűzről, ittam vizet sisakot. Aztán sétáltunk a folyó, mint az út volt világítva a tűz fölött a falu.
Felmentünk egy kilométerre, majd a folyó, akkor egy hangot hallott - „Súgó”, két katonánk ugrott a vízbe, és kihúzta a sebesült másik. Átkelő a folyó séta nehéz volt, de az út nem a tűz világít a tűzzel, és úgy döntöttünk, hogy megy az úton.
Megvan a kapcsolatot a zászlóaljparancsnok, és megkérdezte tőle segítséget, hogy segítsen folytatni a sebesülteket. Mentünk néhány száz méter, és mi köszöntötte őrszemek a felderítő század, és így már jöjjenek a táborba helyét.
Hagytuk 14 bevethető gyerekek. Sebesült azonnal nyújtott orvosi segítséget, és reggel, akik túlélték, küldték az orvosi egységet. A második napon visszatértünk a faluba Haar, hogy a szervek halott katonák, láttam nem csak a testet, hanem azok részei. Spooks őket aprítjuk. Továbbá azt találtuk Pasha ismert folyón a sziklák, verte a megsebesült a lábán, de életben maradt. Pasha lehetne elmondani a történetet, hogy mi történt az éjszaka és a reggel, amikor szellemek a sebesültek a faluban. Mindezek az én keserű emlékei a tranzakció május 11, 1980.