Olvasd Online Volume 2

Ittunk a hideg, finom vizet önteni a hordó, dolili radiátorok. Most, hogy a víz jó lehet nagyon messze vagy kutak nem lesz elérhető a készülék - így lehetetlen volt figyelmen kívül hagyja a több mint egy liter a tartalék. Fellendítése motorok, megmásztuk a meredek lejtőn a völgy és alakult ki az északi lejtőjén Belle-Khan Hera gerinc, kialakult a déli oldalon a medencében Nemegetu. Szörnyű harsogó gépek, először behatolt az üreges, élettelen söpört végig dimbes-dombos homok, bejárni és a koronás sapkák sötétzöld durva halmok messze a központtól a depresszió által elfoglalt változó homok dűnék és saxaul cserjések világi. A második tömb magasabb fokozatba, és mogorva, úgy tűnt, hogy a bal oldalon, azaz a nyugati Gilbentu. Ez volt Nemegetu, lábánál, hogy valahol volt egy nagy temető „sárkány csont”.

Kiterjedt sárga és vöröses foltok Góbi betétek lehetett világosan látható keresztül a pára a kimosási és lábánál sziklák és Gilbentu Nemegetu. Még mindig hosszú út előtt délben, de találkoztunk egy üreges súlyos hő. Nem tudtam elhinni, hogy tegnap a szélvédők autóink elérje a hó. Azonban az árnyékában a gép megáll a pillanatokban úgy éreztem hideg, nem tud kabát. A tiszta levegő őszi üreges megtekinthető nagy a távolság. Belle, amit lelovagolt az üreges medence központja. Van szabálytalan foltok sárguló dombos homok az aljnövényzet ősi Haloxylon távolság tűnt alig megkülönböztethető sötét borosta.

Nemegetu egész gerince előttünk: a messzi nyugaton elkékült sima fennsík Altan-uly ( „Gold Mountain”), a nyugati végén a gerincen. Elterjedt csökkenés elválasztott Altan uly alacsony gerinc, hanem azért, mert azt állították, lépcső, kiterjesztve keletre a közepén hossza az egész medence és uralkodó rajta, durván fogazott, meredek, de még sima, nagy vonalakban, mint a csónak felborult Gilbentu. Amennyiben konvergálnak az oldalsó völgy messze keletre a nagy fogazott ív tornyos tömb Severey és világoskék csíkos lehetett látni egy kis Tszolen.

Mindezek a részek zárt gerinc horizonton északi és fölé emelkedik a medence nagy belyah, teljesen borított fekete kavics és pára levonni áramló levegő erős napenergiával.

Tsedendamba küldött autót mentén déli szélén a medence északi gerincen a gerinc belyu pirítós-Nur ( „olajos”), lement a sárga homok mezők alján a medencében.

Számtalan apró száraz ágy és vízmosások keresztbe utunk. Helyek mögöttük fordultunk le a völgybe, és ment egy hosszú gerincen végigfutó közel a medence fenekén. Ezek a magas gerincek borította piros finom, kavicsok és ápolt autó, ami lehetővé teszi a gyorsított.

Nagyon közel vagyunk a fenséges hegy találóan elnevezett Hugsho ( „emlékmű”) - benevezett egy hatalmas piramis a medencében. Két geológus - a vita, hogy ez egy vulkán - Gromov és én. Azt tagadta az állítást Gromov, utalva a bonyolult másodlagos sarkantyú szokatlan a vulkán a Mount lábazat. Két évvel később kiderült, hogy tévedtem - a magasból láttuk Nemegetu cső szögmérő különálló kráter nyugati lejtőjén Hugsho. Rocky hosszú gerincén fekete sziklák feszített egymással párhuzamosan mentén déli szélén a medence, mint a gigantikus ig nagyon Földanya. Ők mind egyformák voltak homokkő, konglomerátumok és széntartalmú palák a bazalt és porfírok borított szilárd sivatagi tan.

Egy kis megálló nem vagyunk nyújtva, mint mindig, a föld közelében, a gépkocsik, és lassan körbejárta hajlik. Hideg szél akadályozta a többit. Eagles először hívta fel a figyelmet, hogy a fényes kavicsok, időnként találkoznak között a fekete törmelék és nagyon erős fény a sötét talajt. Ezek voltak kisebb kalcedon, polírozott homokkal és a szél, és hasonló a jégdarabok, nagy könnyek vagy gyöngyökkel - attól függően, hogy a költői íze a kollektor. Minden rohant keresni szép kövek. Ez a tevékenység lenyűgözte a gombászás, és ez lett a legjobb szórakozás, miközben vándorolt ​​át Mongóliában.

De akkor még nem ízére. Nagyobb lelkesedéssel felkeltette megtalálni professzor Gromov primitív kőeszközök - kis kaparó üveges, átlátszó kalcedon, megegyeznek, hogy az általunk gyűjtött a törmelék.

A rövid nap esik ért véget, amikor mentünk fel a bázis a sziklák déli peremén a medencében. Hatalmas szekvenciálisan völgy vágjuk át a gerincen, kiálló bordákat és időközzel lapos kimagozott és a laza felületi Béla. Bementünk egy kis száraz ágy, keretezett kis szürke sziklák. A karmester leállította az autót, miközben gyalog ment fel az ágyra, és követte őt. Az illata vizelet és trágya bejelentette, hogy parkoló a közelben szarvasmarha és egy jurta, felhajtja a gép, amelyen a vezető nem, így nem elriasztani a vadállatot. Mi kiugrott a sátor, két nő és egy lány, aki beszámolt arról, hogy a fogadó lesz az esti órákban.

Mi vissza a kocsihoz, és elkezdett letelepedni az éjszakát. Létesítmények kutatást ebben a szomorú bela nem volt. Mi Gromov elment a hegyek, megvizsgáltam a geológiai szerkezete az első Exalt és mivel nem találtak semmi érdekes, visszatért a táborba sötétedés előtt.

Eglonba rejtélyes hívott félre. Egyszer, régen, azt mondtuk, hogy minden gép kell rendelni egy nevet - ez lesz sokkal kényelmesebb a mindennapi életben expedíciót. Most van itt az alkalmas pillanat erre. Ismeretlen az illesztőprogramok és Eglonba Danzan kezd a gép, és azt írta, a nap elsötétedik a mongol fél nagy betűkkel az orosz és a régi mongol nevekre. Tehergépkocsi óvatos Pronin volt az úgynevezett „gazella” - maga a vezető volt valami ehhez hasonló kecses, gyors és félénk állatok. Tehergépkocsi Andreeva, szépít „Smerch” jelű összhangban nem mindig ésszerű sebességet és vakmerőség a vezető. És persze, a hatalmas trehtonka nevezték „Dragon”.

A részt vevő vezetők éjszakán készülék, azonnal észre semmit. Sötét, már feltöltött az ágyban, az összes által készített holnap reggel, és ott is volt a tulajdonosa a jurta - Ansalmoo - egy idősebb, éles szemű és vékony, éles orra és egy folyékony gobiytsa szakáll. Haloxylon ültetett a tűzbe, és annak fényénél gyorsan befejezte a tárgyalásokat. Ansalmoo vállalta, hogy az autónk ahhoz a helyhez közel, ahol a „sárkány csont”. Nagyon fontos volt számunkra, mintha mi világosan látta a teljes sáv terjedt mezozoikum Krasnotsvetov mentén Nemegetu és megállapította, hogy a területen a legerősebb erózió, amely a legkönnyebben felismerni csont és fedezze betétek, a keresés a rendelkezésre álló autók az utat az egész homok és pufók agyag, a szakadékok és saxaul cserjések a medence alja lehet időigényes és ami a legfontosabb, vezet óriási költségeket a benzin.

Minden gyorsan rendezni az ágy körül autók, nem helyeztek sátrak. Valahol a távolban, egy üreges, tompa és fenyegető zúgó szél, de nem volt szünet a mély kutat a száraz folyómeder. Shaggy kecske lepecsételt közelében ágyak; halvány vörös fény a haldokló tűz elkülönítettük a sötétség nagy a jármű oldalán, rakott rám; mellékesen lelógó vezetékek sátor alig hullámzott észrevétlenül szél. Álom csak nem jött hozzám egyszerre - holnap kellene többet megtudni, köztük a legsikeresebb expedíciót. Volt a helyes számítás vezetett minket, hogy az ismeretlen terület a Közép-Góbi?

- Nem alszik? - Thunders hívott. - Gondolkodtam, mi vár ránk holnap ...

- Az a tény, hogy vannak olyan hatalmas mennyiségű kontinentális mezozoikum - mondtam, - már láttuk ezt. Így igaz, ha csak, hogy itt minden szerkezeti egységek nagyobb ...

- és azt a helyet, ha ők is tovább ... - nem kérdéses, nem igenlő Gromov mondta.

- kap egy napon ezek az átkozott geológusok aludni? - Hallottam egy elégedetlen hang Orlova.

- Mintha így azonnal elalszom? - eltúlzott csodálkozás Eglonba néhány a többi gép.

Tény, hogy lehetetlen volt, hogy zavarja a vezetők elalvás előtt nehezen holnap, és mi megnyugodott, majd észrevétlenül elaludt.

A friss illata üröm, éles szél, megteremti a tiszta, átlátszó levegő fogadott minket, amint kiszálltunk a száraz ágyban a lejtő bela.

Imbolyogva és borzongva tészták számtalan vízmosások és ütésektől, az autó átment a medencében. Speciális, mint rendesen, ment „Twister” egy új vezető. A mi a gép hátsó lehetne tekinteni, mint „Tornado” köpni és csóválta a keresést egy könnyebb út. A füst a por mögött azonnal kitört a szél, és elrepül, eltűntek. Air mérgesen zümmögtek szél pajzsok.