Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Az elmúlt hétvég főszereplője a gyönyörű Oka volt.

Megérkeztünk Konstantinovóba, és elsőként elindultak a kocsira, a partra szegő Yesenin nagy portréja által rajzoltak.

A megfigyelő platformról megnyílt egy lélegzetelállító kilátás az Oka folyóra. A magas dombos tengerpart finoman lehajtott a folyóra. A folyón túl óriási térre nyúlt. A falu előtt meredek hurok feküdt a folyó mentén, és a falu mentén egyenesen és nyugodtan folyott.

A megfigyelő fedélzet közelében - a Lydia Kashina földtulajdonos háromszintes házának, amely Anna Snegina prototípusaként szolgált. A ház előtt egy rózsakert. A házban - egy múzeum, nagyon érdekes.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Átmentek egy széles vidéki utcán, elmentek az iskolába, ahol Yesenin egykor tanult. Aztán a házmúzeumba, ahol született és gyermekkorát töltötte. Érdekes volt összehasonlítani a helyzetet Yesenin és Kashina házain.

Jegyek a múzeumokba a Yesenin házának közelében értékesítik. Lehet vásárolni egyéni jegyek (50-100 rubel), vagy összesen 250 rubel. Yesenin házát "Esenin szüleinek háza" -nak nevezik. Vicces. Mintha földesurak lennének.

Eseninsky házzal szemben - kápolna és templom.

Lementünk a folyóba, és a mólón jöttünk. A folyó mentén fürdött. Felfelé a bank, a sziklák mentén a házakat látták.

Konstantinovo - a csodálatos szépség helyszíne, és itt érdemes jönni nem csak Yesenin kedvéért, hanem ezeknek a lenyűgöző tájaknak is.

Nagyon közel van Poshchupovo faluhoz, és benne a Szent János Teológiai Kolostor. A távolból látható a harangtorony.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

A Szent Gatesen keresztül haladtunk a harangtorony lábánál. Közvetlenül mögötte voltak a XVII. Századi freskókkal díszített ősi Szent kapuk. Egy kicsit tovább - a sátor "Kis" harangtorony.

A kolostor mélyén, közvetlenül az általános szint alatt a kolostor fő katedrálisa - Uspensky. Leginkább az ikonosztázzal dicsekedtem. Alacsony, de nagyon hosszú, távolról úgy tűnt nekem ezüst. Aztán láttam, hogy az ikonostasis csempézett. Mindegyik ikon halványkék, halvány rózsaszín és halványzöld színű csempe.

A Nagyboldogasszony székesegyház mellett vannak más kapuk is. A kolostor falain túlmegyünk, láttuk a helyiek partján, és megkérdeztük, hogyan juthatunk el a forráshoz. A nyomvonalat mutattuk. Az ösvény leereszkedett a szakadékba, majd felmászott a következő dombra.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Átkeltünk a szakadékon, és felmászottunk a dombra. A kolostor nagyon kifejezőnek tűnt innen.

A domb tetején egy fakeret állt, egy kicsit távolabb a fák árnyékában, egy magányos sír látszik.

A domb másik oldalát tépő tölgyek borították. A kép mesebeli jellegét erõsítette egy erõs erdei mélységben egy fekete lovon.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Lementünk a domb lábához. A nagyon lejtőn az emberek vizet vettek konzervdobozba. Közeli - egy kis templom. A fürdőház fehér kő kápolna két hagymával és egy nagy sátor közöttük. A fürdő mögött egy kis tó található. A réten egy tehenek zsíros állománya volt.

A rugók közelében volt fa asztal. A kolostorban vásárolhat mézet, tejet, kvassot, kenyeret. Emberek jöttek ki a fürdőházból, bevették a boltjukba a palacsintákat, tea, gyógynövényekkel. Néhány finom teát is ivottunk, mentát és tejjel vásároltunk. Nagyon lelkes hely.

Közvetlenül Poshchupovóban van egy komp az Oka-n keresztül, de késettünk. Az utolsó járat, amelyet este 8 órakor tesz, az esti fejés időzítéséhez vezet. Fél nyolcasra érkeztünk, és csak a helyi halászokat találtuk a kompon. Az oka ezen a helyen szűk. A partok alacsonyak, fűzfát díszítik.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Volt egy tervünk az Oka mozgatására, a földútra, hogy eljussunk Solotchiba, és egy éjszakán át maradhassunk a Solotchi-folyó magas partján a fenyők között. Három évvel ezelőtt aludtunk, és nagyon tetszett ez a hely.

A helyiek azt tanácsolták nekünk, hogy menjünk Kuzminskoe (ez a legközelebbi falu Konstantinovo). Azt mondták, hogy már két komphajó van, egy katonai, egy másik civil. De nem vettünk kockázatot, és átmentünk Ryazanon, amely ezen a szombat estén csak a kocsikkal volt tele. Miért nem a forró nyár forróságában élő emberek a dachában ülnek - ez érthetetlen és még valahogy felháborító. És talán ezek olyan őrült turisták, mint mi, hogy intenzív mozgalmat hozzanak létre itt?

Általában véve valahogyan, már a teljes sötétségben elértünk Solotchi-hoz, majd a következő baj várta ránk. Kiderült, hogy az elegáns fenyőerdőbe való bejutás most blokkolt (tűzvész elleni küzdelem). Büntetés a jogsértésért - 500 rubel-ról 20 ezer rubelre. (ez a büntetés tartománya). Általában azt találtuk, az erdei úton anélkül, hogy a szörnyű figyelmeztetés a plakát, megálltunk egy tisztáson, hogy egy sátorban éjszaka és kora reggel ment az úton.

9-kor érkeztünk Spassk-Ryazanba. Fél óra múlva az Oka átkelésen maradtak.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Végül, miután legyőzték a ponton hídot, felmásztak a magasba.

Célunk az öreg Ryazan, az ősi település ősi települése, melyet a Batu romos város elhagyott.

Az ősi Ryazan, a Ryazan főnemesség erőteljes és erős fővárosa volt az első orosz város, amely 1237 telén Baty útján találta magát. 5 nap volt egy egyenlőtlen csata. Végül a város esett. "És egyetlen ember sem maradt életben a városban ... Minden üresen feküdt a földön, a fűben, a hófödte fűben és a jégben, megfagyott."

Törekedtek arra, hogy helyreállítsák a várost, de valahogy az emberek nem térnek vissza oda, és a közeli Pereslavlba költöztek, amelyet a XVIII. Század végén átnevezték Ryazannak.

A falu szélén, az ősi település zátonyai előtt az átváltoztató templom épült. Mellette a régészeti lánc sátora.

Felmásztam a templom feletti hegyre, és találtam pogostot a tetején. A hegyről a régi Ryazan meredek, magas völgyei, amelyek az Oka felé fenyegetve nagyon fenyegetőek és megközelíthetetlenek voltak. A folyó túloldalán határtalan kiterjedésű, számos öregemberrel kék ablakok nyíltak a zöld határon, a sárga puszta közepén. Fák, mezei mezei nyúl, tőzeg.

Beléptünk az erődbe. Az öreg Ryazan a sztyeppek hatalmas darabja, amelyet néhány helyen a szakadékok és a zátonyok veszik körül. A település központjában, a gyógynövények között találtunk egy kis aszfaltozott darabot - egy parkolóhelyet. Ott helyeztük az autót, és elmentünk a sztyeppre.

Az ösvényen eljutott a fehér kő jelzőtáblához a padoknál. Az emlékmű szentelt a Szent. Cyril és Methodius, és itt május végén, a fesztivál "ABC a Szellem és Szabadság", szentelt a szláv írás és a kultúra.

Konstantinovo, úgy érzi, régi ryazan

Együtt a tengelyeket, megcsodálta Okskaya kiterjedésű (Oka van, az úton, egy egyenes vonal, mint egy csatorna) érte el a vörös téglás boltívek - volt egyszer egy templom, emelt az alapjait az ősi székesegyház Szent.

Az ősi település szélén - valaki sírja. Lila. A fák és szakadékok szeszélyes kombinációja.

Egy piercing hely. Úgy tűnik, nincs itt semmi, a csupasz sztyepp és a fák. De az utazás után mindenki elismerte, hogy a benyomás továbbra is erős.

Útközben Ryazanban megálltunk, a város körül sétáltunk. Elmentünk a Művészeti Múzeumba és Ivan Pavlov múzeumába. Ebédelt egy kávézóban, és hazament.